Castellanza - Tuscany - Milan - Reisverslag uit Castellanza, Italië van Inge Bruin - WaarBenJij.nu Castellanza - Tuscany - Milan - Reisverslag uit Castellanza, Italië van Inge Bruin - WaarBenJij.nu

Castellanza - Tuscany - Milan

Door: Inge de Bruin

Blijf op de hoogte en volg Inge

22 Februari 2014 | Italië, Castellanza

Ciao Ragazzi!

Na enkele opmerkingen over waar mijn volgende verslag bleef, met vooral oog op de foto's hierbij een nieuw verslag over het Italiaanse...

De eerste drie weken zitten er al weer bijna op (ik realiseer me nu pas dat het best snel voorbij gaat, wow!). Tijdens de "introductieweek" en tweede week, hebben we vanuit de universiteit een aantal bijeenkomsten gehad over het reilen en zeilen binnen de uni en het studeren, intensieve taalcursus Italiano en ook al meteen een vak International Business Communication (IBC). Daarnaast was natuurlijk het leukste gedeelte van de introductieweek de activiteiten die werden (en de komende maanden worden) georganiseerd door ESNC (Erasmus Student Network Castellanza). Tijdens deze week heb ik natuurlijk net zoals vele anderen deelgenomen aan de activiteiten die werden georganiseerd. Niet alleen omdat het natuurlijk erg leuk en gezellig is, maar vooral ook om veel mensen te leren kennen binnen een korte tijd.

Het hoogte punt van de afgelopen drie weken was toch wel de Tuscany trip georganiseerd door de members van ESNC. Vooraf was het de vraag of dat we af en toe misschien het zonnetje te zien zouden krijgen.. En afgaande op het weerbeeld van Castellanza zag het er niet al te 'zonnig' uit. De eerste twee weken heeft het hier bijna non stop staan regenen ;) Maar naarmate we op vrijdag 14 febr. dichterbij Florence kwamen, hoe harder de zon ging schijnen! Eenmaal bijna in Florence aangekomen te zijn, werden we eerst naar een Hill overview point gebracht waar we een prachtig uitzicht hadden over Florence! Vervolgens nadat onze bagage was afgeleverd in het hostel kregen we tijd om zelf de stad te verkennen. Aangezien het ondanks dat het winter is echt een graad of 17 was liepen wij natuurlijk allemaal in een T-shirtje rond, terwijl de locals allemaal met dikke winterjassen liepen.. haha Je moet toch van de zon profiteren voordat je weer in de regen rondloopt ;) Later die middag hadden we een city tour van een professionele tour gids. 's avonds werden we eerst meegenomen naar een loungebar waar je gebruik kon maken van een soort Italiaans tapas buffet (kleine hapjes) zolang je min. één drankje nuttigt. Om vervolgens rond middernacht naar de club te gaan. Na een paar uurtjes slaap, de ochtend was heel slim vrij gepland! vond ik het toch nodig om op te staan en samen met een vriendin nog even de stad in te gaan.

Zaterdagmiddag zijn we met de hele groep weer in de bus gestapt en naar Sienna gegaan, waar we een hele uitgebreide rondleiding van het hoofd van ESN Sienna hebben gekregen. Om vervolgens in het begin van de avond af te reizen naar San Gimignano, waar we eerst een rondleiding in de koeienstal en wijnproductie hebben gehad en daarna in de boederij typisch italiaans eten (niet alleen pasta!), maar vooral van die streek met de wijn (12,5% Holy!) haha Voor dat laatste heb ik naar het geprobeerd te hebben vriendelijk bedankt, om niet kotsend in de bus te zitten. Aangezien het 100 ekkies kost als je de bus vol kotst ;) Anyway, je kunt je natuurlijk wel bedenken dat het erg gezellig wordt wanneer men onbeperkt wijn kan drinken de hele avond... haha En voor sommige dus de busrit ook iets minder prettig werd.. Maar goed.. Na deze geslaagde avond, met verrukkelijk eten werden we terug naar Florence gereden en konden de diehards nog meegaan naar de club. Als jullie me een beetje kennen, zet ik altijd mijn beste beentje voor en ben ik samen met ongeveer 15 anderen nog een keer Florence onveilig gaan maken. Je krijgt zo'n kans immers niet vaak! haha. Na weer een erg kort nachtje was het tijd om Florence gedag te zeggen en werd onze terugreis ingang gezet, met een stop in Pisa. Eerlijk gezegd.. ze zeggen dat je er een keer geweest moet zijn maar daar blijft het dan ook echt bij... dus mensen verdoe er je tijd en geld niet aan! Na een aantal uurtjes werd de reis voortgezet om een laatste stop te maken in Pietrasanta waar we een immens steile berg hebben beklommen om vervolgens van een mooi uitzicht te genieten, alleen was het helaas niet heel helder.. Hierna was het vol gas naar huis, om vervolgens weer in de regen thuis te komen. Al met al, het was een weekend met mooi, heel mooi weer, leuke activiteiten, lekker eten en veel gezelligheid!

Eenmaal terug in Castellanza was het direct terug naar de realiteit waarvoor ik hier was gekomen.. inderdaad studeren!! Maandags begonnen de colleges echt en ook de Italianen zijn nu weer hier waardoor dus bijvoorbeeld het internet echt nog trager is geworden :( Ik heb er een hele drukke week opzitten met veel colleges en lange dagen. Maandag heb ik al mijn eerste mondelingen examen en vrijdag moet ik ook al een examenwerk opleveren. Morgen staat dan ook in het teken van huiswerk en leren! Maar geen zorgen, morgenavond mogen we ons van onze beste kant laten zien tijdens de karaokeavond ;) Dus als iemand nog een verzoek nummertje heeft......

Oja, ik heb volgens mij nog niet echt verteld over Castellanza. Well.. daar kan ik ook kort over zijn haha Het is een heel klein dorp waar meer studenten dan locals wonen en zo op het eerste gezicht ziet het er vervallen uit.. dus stel je er niet te veel van voor. Voor het bruisende leven moet je het toch iets meer richting Milaan zoeken.

Bijgevoegd een aantal foto's van de trip en de omgeving hier.

Voor diegene die geïnteresseerd zijn over de wijn e.d. laat het me even weten dan kan ik je wel de naam van het bedrijf waar we zijn geweest doorgeven ;)

Ciao Inge!

  • 23 Februari 2014 - 14:47

    Will De Bruin - Van Uden:

    Hoi Inge, leuk dat je weer foto's weer bij je reisverslag hebt geplaatst. Zo te horen heb dat weekend weer fijn gezien en gedaan. Meisje geniet er maar van en vergeet ook niet om soms nog wat te studeren.
    Liefs Will

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Inge

Het is weer tijd voor een nieuwe reis en vooral uitdaging!

Actief sinds 14 Jan. 2014
Verslag gelezen: 408
Totaal aantal bezoekers 2202

Voorgaande reizen:

02 Februari 2014 - 31 Mei 2014

Een nieuwe uitdaging

Landen bezocht: