Buono Sera Italy! - Reisverslag uit Castellanza, Italië van Inge Bruin - WaarBenJij.nu Buono Sera Italy! - Reisverslag uit Castellanza, Italië van Inge Bruin - WaarBenJij.nu

Buono Sera Italy!

Blijf op de hoogte en volg Inge

04 Februari 2014 | Italië, Castellanza

Buono Sera!

Zoals de meeste al vernomen hebben, ben ik afgelopen zondag goed aangekomen in Castellanza waar ik de komende maanden op de campus woon en studeer aan een kleine universiteit (3000 studenten)!

Ik heb een Chinees kamergenootje, maar ze studeert normaal gesproken in Melbourne, Australië. Zondagavond was er gelijk een borrelavond georganiseerd door ESNC (European Student Network Castellanza). Hierdoor leerde ik direct veel nieuwe international studenten kennen :) Erg leuk! Ook de twee andere meiden ontmoet die van de HAN in Arnhem komen. Gek genoeg zijn ze niet Nederlands (!) maar ze volgen de IBL opleiding waar veel internationale studenten zitten. Een meisje is wel half Nederlands maar opgegroeid in Honduras. Verder zijn wij als Nederlanders met een grote groep vertegenwoordigd, ong. 12 man denk ik zo. Vanuit heel het land.

Gister hebben we een introductie gehad, net zoals we de rest van de week hebben. Ook hebben we deze en volgende week Intensieve Italiaanse lessen. Want Engels spreken ze op straat en bij de receptie van de campus geen word.....

Ook staan er verschillende dingen vanuit ESNC gepland. Vanavond een What's your name party, morgen international dinner, donderdag een borrel en vrijdag met de partybus clubbing downtown Milano! Zaterdag schaatsen en zondag een welcome dinner. Dus genoeg op de planning.

Ik denk dat ik dit weekend pas een bezoek kan gaan brengen aan Milaan, om de stad te ontdekken. Op het moment staat het de hele dag te regenen dus veel foto's heb ik nog niet gemaakt..

Ik ga nu even ontbijten en dan naar de bijeenkomst.

Ciao!

Inge

  • 04 Februari 2014 - 10:07

    Tom:

    Zusje,

    Druk programma dus, geniet ervan! Voor vanavond, I'm from Holland, Where the .... you're from?

    Onthoud hoe je iedereen aanspreekt in het Italiaans. Buono Sera, ..... ....?

    Tom

  • 04 Februari 2014 - 11:14

    Laura:

    Klinkt allemaal goed Inge! Als je terugkomt spreek je waarschijnlijk vloeiend Italiaans :) Hoe ziet de uni eruit?

    X

  • 04 Februari 2014 - 14:20

    Bert Wellenberg Oftewel Bertje W:

    Heb veel plezier en let op je fiets
    Ik ben een rode rugzak met inhoud kwijt geraakt in Mantova en mijn fiets
    Hartelijke groeten
    Bertje W

  • 05 Februari 2014 - 10:58

    Inge De Bruin:

    Dankjulliewel voor de leuke reacties! Si si si ;) haha Ja ik heb gister al veel opgestoken in de Italiaanse les :)

    Ik heb trouwens een Italiaans nummer: +39 3298418990
    Ook heb ik een nummer op mijn kamer (kost mij niks maar ik kan niet naar jullie bellen, jullie wel naar mij kosten voor jullie): +39 0331508429 of ipv 429 --> 430

    Mijn adres is:

    Inge de Bruin
    Room 429A
    Presso Residenza C. Pomini
    Pizza Soldini 5
    21053 Castellanza (VA)
    Italia

  • 05 Februari 2014 - 11:01

    Inge De Bruin:

    corrective Piazza ipv pizza haha

    Inge de Bruin
    Room 429A
    Presso Residenza C. Pomini
    Piazza Soldini 5
    21053 Castellanza (VA)
    Italia

  • 14 Februari 2014 - 07:44

    Will:

    Hallo Inge, heel veel plezier toegewenst in Toscane tijdens dit weekend. Geniet ervan. Ik kijk uit na de foto's die je ongetwijfeld gaat maken. Wij spreken elkaar zondagavond of maandag via de skype doei.
    Liefs Will

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Inge

Het is weer tijd voor een nieuwe reis en vooral uitdaging!

Actief sinds 14 Jan. 2014
Verslag gelezen: 192
Totaal aantal bezoekers 2196

Voorgaande reizen:

02 Februari 2014 - 31 Mei 2014

Een nieuwe uitdaging

Landen bezocht: